Saturday, December 17, 2011

sakitkah cinta?

kenapa bila kita mencintai seseorang itu adalah perkara yang sangat menyakitkan???
Aku ada seorang adik yang sangat comel. Bagi aku dia sangat sempurna but no one is perfect.
Dia mencintai seorang lelaki yang pada aku memang diorang sangat sepadan. Tapi siapa lah aku ni nak sesuka hati nak padan2 kan orang bagai kan?? Diorang sangat rapat but something happened sampai diorang jadi renggang then that girl jenis yang tak kuat so dia pengsan because of tak tahan always tengok lelaki tu happy but dia yang terlalu berusaha untuk kelihatan happy with her life but reality nya dia sangat sakit...Aku dapat tengok kesakitan ue masa die collapse cause dia menangis. Aku nampak macam dia dah tak mampu nk berdiri langsung untuk bertahan sikit saja lagi....
Aku dah macam start nak marah. Aku dah nak naik hantu dah. Aku nak je cakap, kenapa bodoh sangat sampai macam tu sekali?? kenapa nak menangis untuk orang macam tu?? ko jadi macam ni just dapat simpati dia je larh, itu pun kalau dia nak lah simpati kat ko. You just make urself looks so pathetic and its so stupid!!!!!
                                   "Kita takkan faham perasaan that person bila kita tak rasa"
Now aku dah rasa, macam mana sakitnya bila kita terlalu menyanyangi seseorang, terlalu mencintai seseorang, dikecewakan and then terluka, menangis dan rasa sebak sampai nak bernafas pun susah. Jantung aku sangat sakit, hati rasa macam nak pecah....Now i feel it my dear..aku dah rasa, aku dah penah rasa dan rasa itu masih kekal.
Tapi sayangku, aku takkan jadi seperti kamu, aku tau sakit itu, aku faham sakit dan aku rasa sakit itu walaupun tak sehebat sakit yang kau rasa tapi aku ambil jalan yang mungkin lebih baik pada aku...
Hakikat yang perit tapi ia tetap hakikat, apa yang ada pada kita is pinjaman and one day kita kena kembalikan kepada yang berhak dengan redha ataupun pasrah. Semua akan tinggalkan kita atau mungkin mereka tak boleh bersama kita tapi sayangku yakinlah yang ALLAH itu bersama-sama kita, bukan selalu tapi sentiasa dan selamanya.
Biar dugaan ini menjadikan awak lebih dekat dekat Tuhan, bukan menjauhkan. Biar dugaan ini menjadikan awak lebih kuat bukan lemah. Berikan senyuman awak bukan your precious tears kat lelaki tu cause your air mata is better di keluarkan kerana keinsafan awak dan kesyukuran awak kerana di beri peluang untuk hidup dan bersyukur kerana ALLAH masih sayangkan awak.



 p/S :  
❝..JANGAN bermimpi mencipta KEBAHAGIAAN, Jika TIDAK mampu memupuk SABAR melalui KEKECEWAAN..❞ ... ❝..JANGAN terlalu mengharap akan KESEMPURNAAN, Jika TIDAK mahu berusaha MEMPERBAIKI DIRI melalui KESALAHAN..❞ ❝..JANGAN mendamba dan meminta BERLEBIH-LEBIHAN, Jika TIDAK tahu untuk BERSYUKUR dan BERTERIMA KASIH di atas PEMBERIANNYA..

No comments: