Tuesday, November 19, 2013

Istiadat Konvokesyen ke-79 UiTM

Hallo graduatesss!!!
Ahakksss! sesaje je nak menggedik..

Assalamualaikum sahabat!!!
     Seperti tajuk di atas, semalam telah berlangsungnya istiadat konvokesyen yang ke-79 uitm di shah alam bagi sidang kesebelas diploma perakaunan. One of the graduates is me. Semalam i'm officially graduate. Alhamdulillah, selama tiga tahun berusaha dan bersusah payah menghadapi segala dugaan, aku berjaya gak tamatkan pengajian dan menggenggam segulung diploma...sekeping diploma kot sebab aku tak gulung pun diploma tu...huhu

     Selama bergelar student ni has been a lot of things happened to me. Some of it sangat menarik dan ada gak yang sangat memerlukan kawalan emosi yang kuat. Even semua ni jadi, aku tak pernah give up. Everytime aku rasa aku tak mampu, aku cakap kat diri sendiri supaya kuat, sabar dan selalu percaya serta yakin kat diri sendiri. Alhamdulillah i made it.

     Aku bukanlah like top student ke, anugerah naib canselor or even dean list. 3pointer above pun aku tak sampai tapi aku dapat habiskan sampai aku mampu grad on time. Bagi budak pemalas macam aku ni this thing sort of macam miracle. Kalau tak kuat iman di dada maybe aku dah lame di'dismiss'kan. Mau tak nye dengan repeat paper melambak-lambak, test yang madah low marks je, di tambah plak dengan quizes yang fail semedang...fuh! (lap peluh sambil melepaskan nafas lega).

     So, janganlah pernah give up in whatever you do. Bila buat sesuatu, buat bersungguh-sungguh and always ingat kat parent. Last but not least, jangan lupa kat Allah. Kalau nak Dia jaga kita, kita mestilah jaga hubungan kita dengan Dia. Minta Dia kuatkan kita, tolong kita. Thats it!!!

    Disebalik rasa so much happy and lega terselit some feel yang tak enak untuk dirasa. hmmmm.... Tapi tak nak cerita kat this post, next la ye baru aku cerita. Sampai sini dulu this sememeh girl cerita, insyaAllah kita jumpa next time.                  

                                 xoxo: zurazainun

    

No comments: