Friday, November 8, 2013

finally its happen

salam malaysia!
   Post kali lebih beremosi. Kenapa????
  
    Ingat tak pasal pk lang aku?? Kalau tak ingat korang pegi tengok balik post2 aku yang sebelum ni...
Dah ingat ke??...betul la tu..iyela, yang tu....

     OK, aku sambung blek. Aku frust plus sedih plus sadis plus annoying and whatever semua lah when my mkcik suh aku buang my cat, Putih.Aku tetap buang sebab die dah nk terjatuh gara-gara si Putih tu. Sebenarnye reaction dia yang over sebab takut kucing. Kucing tu tak salah apa pun. Aku dah buang kira settle la an. Then, dia emo ngan my adik dia hantar mesej berbaur tak puas hati. My adik pun menyirap ar then she replied the mesej dengan meluahkan rasa sakit jiwa yang selama ni di pendam. My adik called me mengadu what did just happened sambil menangis. I was hurt actually masa tu tapi aku cakap dengan my adik, just let it be. Kebetulan masa tu aku kt cyber cafe tengah online. Aku update ar status menyatakan apa yang aku rasa masa tu. Sekali my mkcik comment the status dar...die punya comment bapak marah....bla..bla..

    Dah, cukuplah ye sebab aku pun tak tahu apa kesudahan cerita ni. Masalah Pk lang dengan my youngest adik tak settle lagi and now aku dengan my mk cik plak. The point now is sekarang ni aku just cakap apa yang aku rasa without mention your name ko dah sampai suh aku buang kau dari hidup aku, selama ni korang tortured aku dengan semua mesej tu tak fikir plak. Aku diamkan je semua mesej tu tanpa sorang pun tahu. Sebab aku tak nak jejaskan hubungan korang adik-beradik. Aku telan sorang-sorang. At the end sampai satu tahap aku hampir nak bunuh diri sebab stress dengan semua masalah. When ibu dan adik-adik tahu pasal the messages, aku gak dimarah blek. Korang tak tahu semua tu kan.

   Like I said, aku mengaku that sebahagian this thing jadi memang salah aku and adik- adik and aku dah mintak maaf. Tak puas hati gak? Fine, again aku mintak maaf. Tapi, kau pernah ke mintak maaf?? Owh, aku lupa, korang tak pernah salah dan takkan pernah salah. Kau pernah tanya aku, salah ke mk saudara nak nasihatkan anak saudara dia; tak salah tapi cuba tengok diri sendiri dulu, adakah cara kau tu betul. Kau tak pernah remaja ke?? seterusnya kau fikir sendiri sebab kau lebih dewasa dan kau lebih tahu kan. Aku tak mintak harta kau ke hape ke, aku cuma mintak kau faham aku dan adik-adik. Tu je....Dengan cara mendiamkan diri tak menyelesaikan apa-apa masalah, pertahankan ego sendiri, refuse untuk bertolak ansur, takkan menyelesaikan masalah even sebesar kuman.

   Aku bukan nak menyalahkan kau tapi aku mengingatkan kau dan juga diri aku sendiri. Bila sesuatu perkara tu jadi kat kita, Allah nak kita cek balik diri sendiri, muhasabah diri kita, bukan sibuk mencari silap dan menunding jari kat orang je. Selagi nama kita manusia, kita takkan berhenti melakukan kesilapan dan bila kita khilaf, kita tidak ego dan tidak malu untuk mengaku kesilapan dan memohon maaf...

p/s : aku bukan nabi yang bersifat maksum dan aku bukan malaikat yang tak pernah khilaf...aku manusia biasa. Manusia yang banyak kekurangan. Maafkan aku jika kekurangan aku ni menyusahkan kamu. Aku tak mintak semua ni jadi. Aku tak tahu...

.
  

No comments: