Thursday, November 29, 2012

OH MY PAVLOVA!!

Assalamualaikum dunia,
What is wrong with that title??? Al-kisah...
     Last night my adik and I berangan nak try buat pavlova. Niat aku yang asal is follow resipi from my dearest lover.... .>>>>>>>>>
chef sherson lian

But, aku derhaka pergi follow plak resipi Kak Jah mana ntah, di rembat dari blog di internet. Iyalah, kekonon nak kekwat sangat, "Dunia di Hujung Jari...."
   
     Aku pun buatlah mengikut resipi dan segala tunjuk ajar serta tips2 Kak Jah tersebut. Tip yang membuatkan aku yakin yang aku punya pavlova tu menjadi ialah apabila putih telur di pukul sekuat hati dan letak segala bahan seperti icing vanilla, cuka masak and a little bit of corn flour, then pukul sehingga gebu...(katenyeee...) then cuba terlungkupkan atas kepala, kalau tak jatuh atas kepala segala bahan dalam mangkuk tu, maknenye berhasillah.

     Fortunately, memang tak jatuh!!!! Bangga bukan kepalang. Setelah berusaha memukul sehingga rasa macam nak gaduh, masukla my creation ke dalam oven yang telah di pre-heat kan......
keting!!!( bunyi oven apabila mende alah dalam tu dah masak). Dengan semangat yang membara-bara, aku bukak "pintu doraemon" tu (pintu oven) dan ......ermm tu....

macam.....

....lubang...takpe, aku hias dulu...

tutup lubang ni...

...kat sini

kat situ...dan hasilnya!!!!!!




    Cantik tak hiasan ku ini.....mwahaha!!! menarik tertarik and memang da bomb....kui kui kui.... (yaks! perasan lebih, masuk dustbin tutup sendiri...) anggur tu dah macam kumbang yang dalam cerita mummy return>>>OMG!!!!
TAPI...Indah Khabar Dari Rupa...Cantik di Luar, Scary di Dalam....

    Macam mana aku nak describe rasanya ek. Rasa membunuh gila. Orang yang makan pavlova di atas boleh kena kencing sweet and tiga hari kemudian...sadakallahulazim...sekian terima kasih...tamat...the end lah kisah hidup beliau. Dahla manis, rapuh gila, masuk je dalam mulut, bila mende alah tu cecah kat lidah, terus hilang!!! scary kan???? kalah filem horror, Ahmad Idham pun putus asa nak wat cerita hantu after dengar cerita aku ni...

     Hmmm, aku kalau bab memasak ni, tak pernah berjaya. Bestnya jadi my adik. She is good, maybe the best cooker ever. Cheese tart die so sedap. Rasa macam kat heaven....perfect!!!

    But, i will never give up. I'll be bake again and again sampai rumah nenek hangus....errmmm, sampai berjaya....FIGHTING!!!! (semangat kemain.... -,-' )



P/s: don't give up ye kawan2....hehe =p









No comments: