Thursday, November 22, 2012

aku yang keliru!!!!

Assalamualaikum dunia,
Malam ni...(pagi sebenarnye) aku tengah tak faham dengan emosi sendiri. Penatnya nak jaga hati orang kan?? Aku rasa macam nak nangis, jiwa aku kacau gila, aku stress gila sampai tahap buta huruf....
     Semuanya gara-gara perang bisu antara paklang dengan adik aku yg bongsu. Apa kena mengena dengan aku plak ek??? Mestilah kena mengena, paklang kalau tak puas hati dengan adik aku, dia akan cakap kat aku. Dan aku macam orang bodoh, tak tahu nak buat apa, SUMPAH! AKU TAK TAHU!!! Aku pun tak tahu berapa lama semua ni nak jadi macam sekarang ni. Motif paklang tak tegur adik sebab adik pemalas dan juga kurang ajar. Pernah sekali paklang maki adik sebab adik kurang ajar. Paklang pernah tengking adik. Aku kesiankan adik tapi dalam masa yang sama aku tak suka cara adik bergaul dengan orang tua. 
     Memang aku mengaku yang adik punya biadap tu tahap dewa tapi paklang pun sama gak sebab ego tinggi melangit sampai tak nak cakap dengan adik, and adik kisah plak ek kalau paklang taknak cakap dengan die. Benda takkan selesai if tak bincang. Instead of bincang, diorang prefer to bersikap mendiamkan diri dan menanam rasa benci dalam hati bergunung-gunung. Lebih rela pertahankan ego sendiri dari memikirkan hati orang lain yang mungkin lebih terluka gara-gara perbuatan korang. Lebih rela menternak benci daripada hubungan kekeluargaan. Kesimpulannye, lack of communication..SAHNGATTT!!!!
     Masing-masing nak menang. Semua tak nak mengalah. Kalau boleh nak the other side yang datang and mintak maaf. Tak guna sebab masing-masing kepala batu and konkrit. USED FOR NOTHING!!! Aku tak tahu nak cerita kat siapa sebab aku sendiri pun kekadang tak pasti dengan emosi aku, sampai aku sendiri tak tahu apa yang menganggu ketenteraman jiwa aku. Yang aku tahu, aku amat terganggu dan berlakon je semua senyuman kt muka aku tu.....

Dear daddy,
maafkan kakak sebab tak jaga ibu dengan adik baik-baik. Doakan akak kuat walaupun akak sorang-sorang. Kalau dulu ada brader tapi sekarang tak tahula mana die pergi. Brader tu pun dah bosan dengan akak. Nampaknye apa yang akak takutkan jadi jugak. Brader akak tinggalkan akak, die hilang gak. Akak tetap doakan die bahagia larh dengan  sesiapa pun walaupun hati akak dah sakit, pedih, hancur lebur....lantak la.
     Akak dah penat nangis, penat tahan hati sendiri sampai satu masa akak rasa mati tu lagi baik daripada tahan sakit hati sendiri. Akak penat sangat nak melayan and menjaga hati semua orang sampai akak rasa nak tidur untuk selamanya. Akak cuma nak buat ibu bahagia. Akak nak ibu sentiasa tersenyum. Rindu ayah. Sangat-sangat rindu. Semoga ayah tenang di syurga. InsyaALLAH....

No comments: