Wednesday, May 23, 2012

Kemalangan Jalan Raya Pelajar Sekolah Islam Hidayah



assalamualaikum,
seorang sahabat aku telah kembali kepadaNya...sudah sampai janji arwah pada Allah.
Ceritanya bukanlah bagaimana arwah pergi atau siapa arwah sepanjang hayatnya tapi pemergian arwah memberi aku sesuatu...sesuatu yang selama ni aku cari.
     Aku tidaklah rapat dengan arwah. Cuma kenal dan bertegur sapa macam biasa. Aku pun bukan sekelas dengan dia tapi aku tau dan aku difahamkan arwah sangat baik dan ramah orangnya. Pemergian dia seolah-olah menyuntik sesuatu dalam diri aku.....
     Aku mula sedar yang aku telah mensia-siakan hidup aku selama 19tahun ni...Aku mula sedar yang kematian itu akan datang tanpa amaran, tanpa di jemput. Aku mula sedar itu...Alhamdulillah aku diberi peluang untuk aku sedar sebelum aku terlalu hanyut di lautan dosa yang deras...
     Subhanallah, pemergianmu wahai sahabat, memberi pengajaran pada ku, mengingatkan aku siapa aku di dunia Allah ini, mengingatkan aku yang aku ini milik Allah, tiada apa walau sebesar hama di dunia ini milik aku...terima kash sahabat, semoga engkau tenang dan damai di sana, insyaAllah, kita akan bertemu kembali di syurga Allah yang kita damba dan kita rindu...
INSYAALLAH....


notakaki: AL-FATIHAH...

No comments: