Thursday, January 19, 2012

MANUSIA @ ROBOT...Aku manusia larh!!!!!

Salam Tengahari Malaysia,
     Hari ni aku nak post pasal perasaan yang sangat terganggu....
     Sekali aku post ni aku terus nak cerita semua sekali yang telah berlaku.Biar semua orang tahu apa yang aku rasa. Benci dengan semua benda. Sedih...sentap...kecewa...semua ada larh. Selama ni aku diam jew. Aku ikotkan jew semua benda. Aku sabarkan. akula yang rendahkan ego aku bagi menjernihkan keadaan. Aku lah yang pergi memohon maaf bagi pihak orang lain sedangkan kalau nak di fikirkan balik semua ni bukan salah aku sorang!!!!!!!!!!!!!!!salah kau gak!!!!!!!!!!!!!!!!semua orang salah.
Jangan buat aku benci kau sayang oii. Dulu aku hormat kau. Bagi aku ko memang terbaik. Aku sangat kagum dengan kau. Mungkin masa tu aku belum cukup kenal kau and aku nak kenal kau dengan lebih rapat . Tapi sekarang aku rasa macam kau dah sangat lain. Seriously aku dah tak kenal siapa kau. Kerja kau nak hentam orang. Nak marah jew and kau pernah malukan aku macam aku ni takde muka. Aku takkan lupa malam tu.Kau jela yang ada muka, kau jela yang terbaek, kau jela yang betul....
     FINE!!! aku ngaku aku salah, aku besar kepala, adik-adik aku besar kepala, adik-adik aku takde disiplin kitorang suka ikot kepala sendiri tapi sekurang-kurangnya kitorang takkan tinggalkan kawan-kawan kitorang bila diorang tengah susah. kitorang takkan tinggalkan budak-budak yang ko so-called family ko tu terkulat-kulat. Semua kau nampak is salah orang. Pernah tak kau diri depan cermin then muhasabah diri sendiri. Aku yakin kau tak pernah buat macam tu. Kitorang still with them walau apa pun jadi tapi kau???kau sedar tak yang apa kau buat sekarang ni seperti menjilat ludah sendiri....kau pernah cakap kat semua orang yang kau taknak dengar orang cakap or berniat nak wat apa yang kau buat sekarang ni tapi akhirnya kau gak yang buat benda bodoh ni dan langsung tak profesional...kau langsung tak profesional...dan aku tau ada orang lain yang dah burukkan aku tapi depan aku wat muka macam perempuan lindungan kaabah. Dia pandai cakap belakang dan aku rahsiakan tu. Sebab bukan cara aku untuk menang dengan cara menjatuhkan orang. Aku akan menang dengan cara bermaruah and your so-called profesional. Aku takkan merendahkan orang lain dan malukan orang macam kau buat. dan untuk perempuan tu. Aku akan main permainan kau. And aku sure game ko takde rules right. Lets play the game babe!!!!
     Untuk pengetahuan kau, tak semua benda kat dunia ni kita akan dapat, kau selalu tanya aku, suruh aku luahkan apa yang aku rasa tapi aku punya bodoh, aku punyala nak jaga hati orang lain, jaga hati kau, aku tetap diamkan sedangkan aku rasa macam nak yelling kat kau and cakap semuanya kat kau apa yang aku rasa. Aku nak je cakap yang tak semua orang boleh terima cara kau tapi kita boleh berbincang tapi cara kau its like semua orang mesti dengar and ikot cakap kau. Aku nak jerit kat muka ko yang aku sangat sakit hati dengan kau. Aku nak je mencarut macam the others buat tapi aku masih kenangkan yang kau kawan aku dan aku sangat menghormati kau.
SUMPAH! aku sangat sedih dengan keadaan sekarang. Kalau salah aku, kau boleh jumpa aku and kita cakap face to face. Kalau ko taknak cakap or berbincang dengan aku as a friend but at least kau tegur aku as seorang yang aku hormati, paling cikai pun, as your 'budak'. Aku bukan tak boleh di tegur. kau renungkanla. Aku tak pernah tinggikan suara aku bila kau tegur aku sedangkan aku boleh jew nak wat macam tu. kau seangkatan je dengan aku. Tapi aku hormat ko. aku sangat-sangat hormat kau. So, aku diamkan dan telan semuanya sendiri. Jangan biar diam aku selama ni di luahkan dengan cara yang kau takkan pernah terbayang or terfikir yang aku akan wat benda tu. Tolongla aku....jangan burukkan keadaan....
     Aku tau aku salah, aku tau aku bodoh and aku sangat mengaku yang aku banyak salah dan silap. aku mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Aku mohon maaf jika sepanjang perkenalan kita ni kau rasa aku degil, aku jahat or whatever  pun. AKU MINTAK MAAF.....walaupun aku tahu yang kau dah malas nak layan maaf aku....



p/s : aku akan diam selagi aku mampu tapi jangan salahkan aku jika lepas ni aku tak mampu untuk terus diam. Aku manusia biasa. Bukan robot yang di programkan dan ikot semuanya macam orang bodoh. Aku nak jadi manusia yang paling kering hatinya. Paling pekak telinganya. Aku takkan biarkan air mata aku mengalir lagi bila benda tu melibatkan kau. Aku yakin Allah akan sentiasa dengan aku dan aku yakin dengan karma .Aku MANUSIA bukan ROBOT!!!!....

No comments: