Friday, November 18, 2011

what the *@#$ ??!!!!!

selamat malam dunia!!!!
pejam celik, pejam celik, da nak habis da cuti sem aku ni. macam tak percaya plak...maklumla kan, cuti ni memang seronok...tak kisah larh pape pun...
     this time, aku nak post pasal pengalaman aku bekerja, sebenarnye tak terlintas atau melintas kat fikiran aku nak kerja kat kedi buku tu tapi rezeki an, bak kata 'old people' (orang tua2) rezeki tak baik ditolak, musuh jangan dicari....

   mr.poyo: yelarh bai oiii..
   aku       : mr.poyo ni "kawan" baru dalam dunia aku ni...(penganggu!)
   
        aku belajar banyak benda baru, dari kira2 stok sampai larh layan customer, belajar fotostat, memang seronok aw, mula2 belajar memang hampeh ar, bayangkan larh, sminggu aku belajar fotostat, bley habis ber bundle2 paper kedai ue....nasib bek owner dia jenis tak kisah, thanks kak jihan, pengalaman yang bai takkan lupa punye larh...tak ley blah bila ramai customer, memang semput larh an...dengan ragam customer yang pelbagai...
     cerita pasal ragam customer ni an, di suatu pagi da nak hampir ke tengahari, di pagi jumaat yang mulia, seorang gadis berbaju kurung putih, berbunga pink lembut, bersyria pink sedondon dengan baju, manis rupanya menjaga kaunter kedai dengan senyuman...

     mr.poyo: tak payah nak puji diri tu sangat larh makcik!!!! cermin kat rumah pecah kew????

 errrr...=_=' ,kita sambungla yew, ada seorang pakcik ni, datang kat kaunter then tanya kat aku

     pakcik: dik,sini ada betolkan jam tak??
     aku     : tak de larh pakcik, kat hujung sana adalah..
     pakcik: tutup...kat mana lagi ada kedai jam??
     aku     : kat bangunan sebelah sana ada kot pakcik...

malas nak layan, jari aku pun spontan jew tunjuk entah kat mana-mana, jap lagi pakcik tu wat mimik muka yang sukar untuk aku mengerti.nak kata seram, takde plak background music lagu pontianak harum sundal malam atau pun sound effect cerita al-hisab masa tu. rupanya muka MIANG!!!

pakcik: da kawin???
aku     : errr...da pakcik...
pakcik: anak berapa? suami orang mana?anak           siapa?duduk mana?bla...bla...bla...
aku     : anak da dua, dan bla...bla...bla...
pakcik: kalau jadi ngan saya, saya belikan awak gelang emas, cincin emas....

sambil menunjukkan gelang yang dia beli dekat pasar malam and cincin ntah kat mana2 dia kutip ue...aku malas nak layan then aku trus blah...THANKS BUT NO THANKS larh pakcik oii, saya ni memang single and available tapi saya tak desperate tu sampai sanggup kahwin ngan pakcik dan bermadu plak ue, pakcik ue da sebaya atok saya, patot nyer pak cik lamar saya for your GRANDSON larh ATOK!!! sepatutnye umur pakcik ni...ops! silap, should be ATOK, atok sepatutnye duduk kat tikar sejadah, banyakkan amal ibadah...apa orang selalu cakap..."KUBUR KATA MARI, RUMAH KATA PERGI"...

            mr.poyo: watch your mouth!!!
         
err...im sorry, bukan apa taw, aku tak ley terima when he said yang kalau aku jadi kawin dengan die, he's going to buy me jeweleries or what so ever...sedih gler gua, ingat aku budak2, umpan gula then terus wat apa yang ko suruh. EXCUSE ME!!!! im not like that, like "ok, why not, just marry this old man and then i'll get jeweleries and all i want in a whole life..." it was SUCKS!!! and im not that CRAZY or DESPERATE to marry an old man just because of harta!!! HELLO!! maruah and harga diri aku ni macam boley di beli dengan wang ringgit ke????that atok make me feel terrible, totally hampeh doe....aku da mixed feeling da ni,   
   
 menyampah + meluat + geram + nak marah + nak nangis + takut = ting tong!            


p/s: aku nak minta maaf if aku terkasar bahasa tapi all of these comes from my heart and aku tak tau kenapa but its hurt me so  much

No comments: