Thursday, September 15, 2011

ISTIMEWANYA SI SOLEHAH..

SALAM DUNIA!!!!!
seperti biasa,aku akn login mukabuku dan melihat cik noti ki yg tersayang,,,hehe,,,,
then,aku bukak page yg aku follow,,,mujahid2u@groups.facebook.com,,,
dalam ni sangat banyak perkara yang dapat di kongsi,,,for those yang ada fb tu,follow larh ye
tengah membaca,baru aku perasan yang sangat banyak post tentang wanita solehah,,,aku sendiri tersedar,,,aku ni jenis wanita apa ek????tiba-tiba aku jadi takut,,,,,,thanks to Laiba Arissa for the post yg telah menghadirkan sesuatu dalam diri ini


ISTIMEWANYA SI SOLEHAH,,,,
Tika semua wanita nyenyak dibuai mimpi indah,, dia dengan ikhlas bangun meninggalkan tilam y empuk, selimut y tebal & mimpi y nyaman demi membasahi wajahnya dengan tangis rintih memohon ampun dr y Maha Penciptanya..
Tika semua mata masih tertutup rapat & berat utk dibuka,, dia masih tetap bangun menunaikan seruan Illahi dikala subuh menjelma..
Tika semua rambut berjuntaian mengurai sang bahu,, dia dengan penuh ketulusan menyimpan mahkota itu hanya buat yang halal baginya kelak..
Tika wanita lain mengeluh kepanasan lantas keluar dengan hanya bersinglet & seluar pendek,, dia tidak sedikitpun mengurangkan inci tudungnya y melabuhi paras sewajarnya, bahkan dengan jubah & stoking yang tidakkan pernah ditanggalkan walau basah tersimbah hujan..
Tika anak-anak gadis lain sibuk berfesyen dengan gaya moden jeans, t-shirt sendat, & ada juga wahal berkurung tetapi telus lagi inkisyaf,, dia tetap dengan seluar slek longgar, baju muslimah ya labuh menutup punggung, & jubah longgarnya yang tebal bahkan disertakan inner dengannya..
Tika wanita lain sayang mencuci makeUp tebal yang sudah meliputi wajah,, dia lebih rela membasahi wajahnya dengan wuduk demi menunaikan kewajipannya pada ya Muahaimin..
Tika semua mata memandang rendah kepada si bodoh,, dia datang dengan senyuman mengisi kecetekan itu..
Tika seluruh hati membenci & terus menyalahkan si pendosa & penzina,, dia masih tetap datang menghulurkan tangan & memimpin mereka kembali ke jalan yang benar..
Tika semua bahu mengelak menjadi sandaran insan-insan yang hilang pedoman,, dia masih tetap menyorongkan bahunya untuk menjadi sandaran mereka supaya mereka tidak jatuh tersungkur & terus terjerumus dengan maksiat & noda..
Tika semua telinga & mulut asyik bergosip menceritakan keburukan orang lain itu & ini,, dia lantas istigfar, tersenyum & beredar dari kelompok itu..
Tika tiada tangan lagi yang sanggup menghulurkan bantuan pada si fakir yang kelaparan ditepian jalan,, dia datang dengan senyuman penuh ketulusan sambil menghulurkan bantuan semampunya..
Tika semua tangan dengan asyik membuang sampah merata-rata,, dia sambil tersenyum menyimpan sampah didalam sakunya terlebih dahulu..
Tika semua orang meratapi kepergian dengan tangisan,, dia masih tetap redha & doa sebagai kekuatannya..
Tika manusia lain menjadikan gastrik alasan untuk berpuasa,, dia tetap menunaikannya dengan penuh kekhusyukan bahkan ditambah dengan yang sunat..
Tika remaja lain lalai dengan buaian sms dari sang kekasih monyet & asyik di ulit rasa cinta palsu yang menghanyutkan,, dia masih tetap memelihara kesucian cintanya untuk yang hak & halal baginya suatu saat nanti..
Tika gadis lain asyik mencuri pandang & tidak berkelip mata memandang si akhi yang mempersonakan,, lantas dia sedikitpun tidak berani untuk menoleh lagi, tertunduk & beristigfar sebanyak mungkin mengawal pandangannya..
Tika seluruh wanita di luar sana menjadikan harta sebagai tunggak & syarat utama dalam pemilihan calon suami,, tetapi baginya cukuplah agama menjadi harta untuk bekalannya ke syurga kelak..
Tika wanita lain sibuk menempah angan berbulan madu d awan biru,, namun dia sedikitpun tidak meminta2 untuk sesuatu yang lagha melainkan sekadar kesederhanaan yang diimpikannya..
Dan tika seluruh dunia menjauhi, mencemuh dan memaki suaminya dengan pelbagai tohmahan,, lantas dia masih tetap berada disisi suaminya, menjadi sumber semangat & inspirasi untuk bangkit semula mencari Redha ILLAHI..

psssttt....renungkanlah, untuk diri sendiri juga.....

No comments: