Wednesday, January 23, 2013

Again and Again!

Assalamualaikum dunia and selamat malam....(ermmm..pagi mungkin)

Today's post...again is about my feeling towards him...damn! inspired by post updated kt fb by someone yg ter'suka' kt best friend die....double damn!
    Aku tak tahu lah kenapa dengan diri aku sebab aku asyik teringat pasal die, die and die...Aku try live my live macam biasa, like there were nothing happen but still my mind was filled by him....and again, damn!!! What is wrong with you Bai, you should not be like this. You look so pathetic, please stop behave like this, behave like you are so sick, you are so hurt like the world is end just because he doesn't like you. Like whatevaaaa!!!!!!

    Secara jujurnya, aku sakit...rasa sakit yang amat sangat. Sakit yang aku sendiri tak pasti puncanya. Adakah sebab die tolak aku, or maybe sebab die tak macam dulu, or mungkin sakit sebab tengok komen kt facebook dengan perempuan lain mesra sangat. Aku sendiri tak tahu kenapa sakit sangat. Nak salahkan die pun tak guna sebab aku yang pilih untuk jadi macam ni. Tak pernah sekalipun salah die bila die nak peramah dengan perempuan lain instead of me. Itu hak die and aku kena terima benda ni dengan ikhlas. Tapi pernah ke aku ikhlas dengan semua ni?? I don't know myself. SERIOUSLY, bukan salah die!!!!

   Aku tak pernah rasa macam ni. Demi Allah dan hanya Dia yang Maha Tahu betapa sayang, cinta dan kasihnye aku pada die. Betapa sakitnye aku terpaksa tanggung hanya untuk mencintai die, hanya untuk merasa cinta tersebut even tak berbalas. Salah aku sendiri sebab tak pernah cermin muka tu. Aku tak layak untuk lelaki sebaik die, aku tak setanding nak berdiri sebelah die. Aku hanya akan memalukan die, Salah aku sebab tak jaga hati sendiri. Salah aku sebab jatuh cinta kat kawan baik sendiri.

Dear Dia,
Aku tak cantik macam perempuan lain, bahasa aku takde lah sopan dan manja bagai, aku tak de badan kerengga, lemak banyakla. Aku tak pandai and aku tak kaya. Aku tak pandai masak kecuali mee segera, tu pun kekadang keras. Aku terlalu banyak kurangnye berbanding ko. Banyak gila sampai tahap tak hengat! Tapi yang aku sure 101% is hati aku tak pernah berubah, masih mencintai orang yang sama even selepas dua tahun aku confess dekat die and di rejected (-_-)" . Aku masih sayang kat orang yang sama and aku masih mencuba menjadi yang lebih baik untuk setanding die tapi still that usaha maybe tak cukup. HEY!! that die is you, engkola...hadoiii!!! Masih ko dan tidak pernah berubah even ko tak pernah tau rasanya macam nak mati aku try lupa rasa cinta tu untuk ko. Macam nak terkeluar biji mata aku menahan air mata aku yang berharga tu. Tu belum tambah dengan rasa sakit and sebak lagi. Sakit woooo!

    Tapi hati ni degil, macam mana aku paksa sekali pun if die tak nak lepas macam mana kan. Ada seorang akak ni, die cam suruh aku fahami larh this ayat which is, dalam surah Al-Ahzab 33:4 yang bermaksud, "Allah tidak menjadikan bagi seseorang itu dua hati dalam rongganya..." Jadi i just need to fill my heart with ALLAH and only HIM sebab ALLAH sentiasa ada bersama aku dalam semua keadaan, even aku jahat gila an. DIA yang memberi kekuatan and kesabaran di saat aku sangat perlukannya. Dan hanya ALLAH tempat aku memohon pertolongan, DIA yang menentukan segalanya.....






notakaki: sangat senang untuk mencintai seorang sahabat tapi sangat susah untuk bersahabat dengan seseorang yang pernah kita cintai.....need to highlight this!

No comments: